Rick in barcelona

Weinig tijd, Veel te regelen

het is nu 24 maart 6 dagen voor mijn vertrek naar Barcelona, eindelijk begin ik op een punt te komen waarin alles toch wel geregeld is. straks alleen nog mijn koffer pakken en dan 6 maanden stage lopen in Barcelona.

ik weet het nog goed toen ik op valentijnsdag 14 februari een kort berichtje zag staan waarin bedrijven in barcelona ICT studenten zochten, en dan met name Applicatie ontwikkelaars.

toen ik het las dacht ik bij mijzelf, het is een warm land... je zit volgend jaar in je stage jaar... je bent nu jong... en je kan wat van de wereld zien. nou met zulke goede argumenten is het niet heel moeilijk om snel een beslissing te nemen.

na een enthousiaste reactie van mijn ouders de volgende dag gelijk even contact gemaakt met de betreffende persoon, in dit geval andre schoonhoven. dezelfde middag zaten ik, Dennis en Tobias met deze man om de tafel om eerst maar eens wat informatie te krijgen over wat de inhoud was van de stage, en niet heel onbelangrijk hoe de financiering is geregeld. toen deze punten duidelijk waren heb ik besloten het een poging te geven.

hierna kreeg ik een papierwinkel op mijn bord geschoven ( het was imiddels 20 februari en er kwam op een vervelend moment een vakantieperiode aan) de papierwinkel houd in dat je allerlei documenten gereed maakt voor het financiele gedeelte en vooral ook je zorgen in het buitenland.

hiernaast, ook niet geheel onbelangrijk kreeg ik te maken met het solliciteren naar een baan. wat is een stage immers zonder een baan. ik kreeg de keuze uit 2 bedrijven, enjoy hollidays heeft hierin mijn voorkeur gekegen en ik ben via Machteld (mijn contactpersoon in Barcelona) in contact gekomen met het bedrijf

na een CV in het engels te hebben verstuurd terug gekregen verbeterd e nog maals verstuurd werdt deze goed gekeurd door machteld en werden er ook werkelijke stappen genomen. ik werd namelijk uitgenodigd voor een gesprek. en hoe toevallig ook, enjoy-hollidays zit ook in rotterdam. dat komt goed uit dat is namelijk lekker dichtbij.

na een gespek van meer dan 1 uur en het opgeven van een aantal referenties kreeg ik een aantal dagen later de doorslag waarin mij werd gemeld dat ik aangenomen was.

nu kwam de volgende stap... het zoeken naar huisvesting. inmiddels zijn we bij de eerste dagen van maart aangekomen en heb ik dus realistisch gezien nog 2 tot 3 weken om alles rond te krijgen.

een huis zoeken.. dat komt lastig aan. ik ken namelijk helemaal niemand in barcelona waarbij ik een appartement of kamer kan huren voor een prijs waarvoor ik geen jaren moet werken om het bij elkaar te krijge. gelukkig komt daar machteld weer om de hoek kijken. deze keer met Irene een collega. en met hun hulp is er een kamer gevonden in het centrum van barcelona.

er is een spaanse studente van 20 jaren jong die 2 kamers in een appartement verhuurd en omdat ze graag studenten Barcelona graag wil laten zien is het geweldig al je nog wat kamers kan verhuren ook.

de kamer is nu mondeling dus rond. we hebben nog 2.5 week voordat ik werkelijk vertrek. maar om in barcelona te komen heb je natuurlijk iets van vervoer nodig. dit is voor mij een enkele reis geworden naar het vliegvel van barcelona met de maatschapij Iberia.

de vlucht is geboekt, bijna alles is geregeld. nog wat laatste dingen regelen met de ib-groep. studi financiering en ov kaart moete worden omgezet zodat ik dit gel kan gebruiken voor voedsel en onderdak. en vooral een leuke tijd.

nu dus nog 6 dagen voor mijn vertrek rustig aan, kijkend wat ik mee zal nemen en wat ik thuis zal laten. maar 1 ding weet ik zeker... Barcelona here i come!!!

Reacties

Reacties

Jacq

Hey Rick, wat goed en leuk joh! Dus toch gelukt:). Gaat helemaal goedkomen. Heel veel succes! Adios y un abrozo desde tu tia

Dennis

Heej Rick,

Heel veel succes in Barcelona. Met het weer daar zal het in ieder geval wel goedkomen.

Misschien kom ik nog wel een keer langs;).

Geniet er maar lekker van.

Groeten Dennis

Peter Hoffstaetter

Hallo Rick,

leuk verhaal.
Ik wens je een goede reis, veel werkplezier en een hele fijne tijd in Barcelona.
Ik kom langs bij Enjoy Barcelona op donderdag ochtend 14 april.
Tot ziens.

Rob Roelofs

Hallo Rick,
Morgen gaat het beginnen. Ik wens je goede reis en een leerzame stageperiode. Geniet er van. Hasta luego. Te veo en Barcelona.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!